Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčeOdstraňovače pleveleOdstraňovače plevelePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyŘada strojů PRO - ADLŘada strojů PRO - ADLVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

Motor DMJ-315 rv 1990 palivo

Počet příspěvků › 6 | Poslední příspěvek › 17. 6. 2025
František Kůst
Obrázek k příspěvku od VARI (12. 6. 2025, 14:12)
Dobrý den, podědil jsem sestavu bubnové sekačky DAKR s převodovkou T-19 a motorem DMJ-315 r.v. 1990 a zajímalo by mne, jaký typ motoru to je (dvoutakt/4takt) skrze benzín. Našel jsem sice manuál pro DMJ-315 a ten je z roku 1987 a jednotka zde vypadá jinak než ta má. Děkuji za radu. František Kůst

Dobrý den,

použijte klasický olej do dvoutaktního motoru, nejlepší by bylo pokračovat v oleji, který jste do motoru dával doposud. Moderní olej může rozpouštět karbon ve válci a hrozí tedy i zadření motoru. Původní oleje do motorů JIKOV měly označení M2T MOGUL. 

Hezký den Lukáš Svoboda 

František Kůst
Obrázek k příspěvku od VARI (12. 6. 2025, 14:20)
Ještě štítek motoru samotného
František Kůst
Děkuji za reakci, pane Svobodo. Problém je v tom, že nevím, jestli se olej do benzínu přidával v minulosti a nemohu to nijak zjistit. ALe když sem benzín z motoru/nádrže vypustil, nezdál se být s příměsí oleje. Jde mi tedy o potvrzení, že motor je opravdu dvoutaktní a je třeba oleje proti zadření. Děkuji.
Ondřej Vrzal
Dobrý den, ano, váš motor je dvoutaktní Jikov. Pro chod potřebuje směs benzínu a olejem, jinak by se zadřel. Dle roku výroby má už novější provedení nádrže a chladícího krytu, než je uvedeno v návodu z roku 1987, což vás jako nezasvěceného mohlo zmást. Péči o motor můžete provádět i podle návodu pro JM4-003V, který už je o něco novější a jsou tam uvedeny i trošičku více aktuálnější informace ohledně olejů. Avšak je pořád nutno brát v potaz dobu vzniku manuálů. S pozdravem Ondřej Vrzal
František Kůst
Dobrý den, pane Vrzale, velice děkuji za Vaši odpověď a upřesnění. Je to jak píšete, novější provedení mne mátlo a bez možnosti ověřit, jak se v čase prováděl servis a ev. zda nebyly provedeny nějaké změny v motoru pri zachování původních řidítek, např. ... to vše vedlo k mé nejistotě. Tedy Vámi uvedené informace jsou pro mne nesmírně cenné a velice Vám za ně děkuji! A to i za rychlost v odpovědích Vás, i pana Svobody Krásné dny přeji František Kůst

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

Demopark 2025

Datum: 22. 6. 2025
Místo: Eisenach, Deutschland

Více