Počet příspěvků › 6
| Poslední příspěvek › 17. 6. 2025
František Kůst
Dobrý den,
podědil jsem sestavu bubnové sekačky DAKR s převodovkou T-19 a motorem DMJ-315 r.v. 1990 a zajímalo by mne, jaký typ motoru to je (dvoutakt/4takt) skrze benzín.
Našel jsem sice manuál pro DMJ-315 a ten je z roku 1987 a jednotka zde vypadá jinak než ta má.
Děkuji za radu.
František Kůst
Dobrý den,
použijte klasický olej do dvoutaktního motoru, nejlepší by bylo pokračovat v oleji, který jste do motoru dával doposud. Moderní olej může rozpouštět karbon ve válci a hrozí tedy i zadření motoru. Původní oleje do motorů JIKOV měly označení M2T MOGUL.
Hezký den Lukáš Svoboda
František Kůst
Ještě štítek motoru samotného
František Kůst
Děkuji za reakci, pane Svobodo. Problém je v tom, že nevím, jestli se olej do benzínu přidával v minulosti a nemohu to nijak zjistit. ALe když sem benzín z motoru/nádrže vypustil, nezdál se být s příměsí oleje.
Jde mi tedy o potvrzení, že motor je opravdu dvoutaktní a je třeba oleje proti zadření.
Děkuji.
Ondřej Vrzal
Dobrý den, ano, váš motor je dvoutaktní Jikov. Pro chod potřebuje směs benzínu a olejem, jinak by se zadřel. Dle roku výroby má už novější provedení nádrže a chladícího krytu, než je uvedeno v návodu z roku 1987, což vás jako nezasvěceného mohlo zmást. Péči o motor můžete provádět i podle návodu pro JM4-003V, který už je o něco novější a jsou tam uvedeny i trošičku více aktuálnější informace ohledně olejů. Avšak je pořád nutno brát v potaz dobu vzniku manuálů. S pozdravem Ondřej Vrzal
František Kůst
Dobrý den, pane Vrzale,
velice děkuji za Vaši odpověď a upřesnění.
Je to jak píšete, novější provedení mne mátlo a bez možnosti ověřit, jak se v čase prováděl servis a ev. zda nebyly provedeny nějaké změny v motoru pri zachování původních řidítek, např. ... to vše vedlo k mé nejistotě. Tedy Vámi uvedené informace jsou pro mne nesmírně cenné a velice Vám za ně děkuji! A to i za rychlost v odpovědích Vás, i pana Svobody Krásné dny přeji
František Kůst
Dobrý den,
použijte klasický olej do dvoutaktního motoru, nejlepší by bylo pokračovat v oleji, který jste do motoru dával doposud. Moderní olej může rozpouštět karbon ve válci a hrozí tedy i zadření motoru. Původní oleje do motorů JIKOV měly označení M2T MOGUL.
Hezký den Lukáš Svoboda