Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčeOdstraňovače pleveleOdstraňovače plevelePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyŘada strojů PRO - ADLŘada strojů PRO - ADLVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

kolísání otáček pohoné jednotky GCV190

Počet příspěvků › 5 | Poslední příspěvek › 3. 9. 2025
Oldřich Hrádek
Na jaře po prvním nastartování došlo ke kolísání otáček. Dali jsme motor do servisu s tím, že vyčistili karburátor, motor v servisu šel v pořádku. Po týdnu kdy stál se objevila stejná závada. Bylo nám řečeno ,že bude potřeba nový karburátor. Motor byl znovu v servisu více jak tři měsíce s tím, že karburátor u dodavatele stále není k dispozici. Po třech měsích motor vrácen s tím že nový karburátor stále není, ale motor funguje. Převzali jsme ho, celý víkend v pořádku jezdil. Po měsíční odstávce je přesně stejná závada zpět. Můžete mi poradit jak dál? Děkuji Oldřich Hrádek

Dobrý den,

jestli potřebujete nový karburátor na motor HONDA GCV-GSV 160-190, kontaktujte přímo společnost HONDA ( www.hondastroje.cz ). Karburátory jsou běžně skladem v centrálním skladu v Praze. Jinak k Vašemu problému, rozhodně začněte používat palivo s vyšším oktanovým číslem, vřele doporučuji palivo VERVA 100 a po každém použití motoru vyjet benzín z karburace, tedy ještě za chodu motoru vypněte palivový kohout a nechte motor samovolně zhasnout. Jestli máte roční spotřebu paliva v tomto motoru  malou, např. 5 litrů, vyplatí se koupit palivo ASPEN 4 - jde o akryláloté palive, které neobsahuje žádnou biosložku. Toto palivo Váš problém vyřeší na 100%.  Hezký den Lukáš Svoboda

Oldřich Hrádek
Dobrý den, děkuji za odpověď. Mimo tento mám ještě dva motory Honda, jeden na sekačce a druhy na vyžínaci F 550 a oba pracují naprosto bez problémů. Po každém použití motoru samozřejmě necháme motor běžet do zhasnutí po zavření kohoutu. Podle štítku jde o motor GSV 190 A. Nemůže problém nějak souviset s tím? Doporučejete karburátor ještě jednou nechat vyčistit a potom používat pouze doporučené palivo? Oldřich Hrádek

Dobrý den,

ano, nechat karburaci nejprve vyčistit a poté postupovat dle našeho doporučení. To, že se tento problém projevuje pouze u jednoho ze 3 motorů HONDA, které vlastníte je dáno tím, že každý motor dle roky výroby musí splňovat platnou emisní normu EURO, nyní je platná norma EURO 5, která je logicky nejpřísnější.

Hezký den Lukáš Svoboda

Jaromír Malich
Dobrý den, pan Svoboda má naprostou pravdu - používat vysokooktanový benzin je minimálně vysoce doporučeníhodné. Ideální je nejen to, ale i používat stabilizátor, který opravdu důsledně potlačuje efekt zvětrávání paliva a vznik problémů - vysokooktanová paliva jsou obohacena biosložkou jiného druhu (ETBE), která zvyšuje nejen výhřevnost a zároveň mnohem méně škodí karburátorům. Pozor na repliky karburátorů, které nemusí dobře fungovat, doporučil bych kontrolu autorizovaným servisem a kromě karburátoru je nutné se podívat na těsnění mezi karburátorem a motorem, kde může být netěsnost a pak to působí problémy. Motor Honda GSV 190 A je nejlepší z původní OHC řady, oproti GCV je vybaven vložkou válce, zdvojenou filtrací vzduchu a valivým ložiskem kliky pod setrvačníkem.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.