Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARIRotavátoryRotavátoryTlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduŠtěpkovače, drtičeŠtěpkovače, drtičeZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Chci zprovoznit starý stroj VARI

Chci zprovoznit starý stroj VARI 17. 9. 2015

Zprovoznit starý, mnoho let zapomenutý výrobek, není mnohdy vůbec jednoduché, nyní se Vám pokusíme v několika bodech poradit, jak na to.

Převodové skříně Terra – Vari

  • Doporučujeme demontáž převodovky z tažné nápravy.
  • Celkové odmaštění skříně a kontrolu těsnosti spojů včetně kontroly kotouče spojky.
  • Dále proveďte výměnu převodového oleje a případnou výměnu bočních těsnících gufer šnekového kola.
  • Specifikace a množství převodového oleje u DSK 317 - 1,75 litru, T 20 - 1,15 litru, T 19 i DSK 316 - 0,55 litru a AKY - 0,65 litru, použijte převodový olej PP 90H – 80W-90

Tažná náprava

  • Nejprve zkontrolujte poloosy, zda jejich vnitřní šestihrany nejsou již vymačkány.
  • U kol se zaměřte na kvalitu pláště a výšku šípu
  • Proveďte výměnu ventilků v duších kol či výměnu celý duší
  • Nahustěte kola na požadovaný tlak
  • Dále je možná demontáž a následná kontrola nábojů kol
  • Vyčištění nábojů a doplnění mazacího tuku.
  • Použijte plastické mazivo LV2-3, rozměr pneu a duše je 5.00 – 12´´, maximální tlak v pneu je 2.0 bar.

Pohonná jednotka – Terra-Vari

  • Začínáte vypuštěním veškerého starého paliva z nádrže a z palivové cesty.
  • Demontujte zapalovací svíčku a startér.
  • Nyní sundáte palivovou nádrž z motoru a provedete vypláchnutí nádrže.
  • Odpojte veškeré palivové hadičky a filtry paliva.
  • Demontujte vzduchový filtr, vyčistěte vložku tohoto filtru.
  • Vyměňte olej ve filtru..(max. výška olejové náplně ve filtru je 5 mm)
  • Odpojte karburaci.
  • Proveďte odkalení a vyčištění.
  • Nyní do spalovacího prostoru stříkněte malé množství konzervačního oleje. Použijte na to otvor na svíčku, který je v hlavě válce motoru.
  • Pokuste se několikrát rukou otočit oběžným kolem s rohatkou, aby se uvolnil píst ve válci.
  • Proveďte vizuální kontrolu odstředivé spojky, hlavně sílu obložení. Dostatečná síla obložení je 2-3 mm.
  • Při montáži motoru vždy použijte nové těsnění, zapalovací svíčku, palivové hadičky, palivový filtr a kolínko pryžové
  • Před zkušebním startem si připravte čerstvou směs paliva. (u dvoutaktních motorů v poměru benzín-olej 1:40)

Pro namíchání paliva použijte oleje pro dvoutaktní motory s označením 2T API TC.
Zapalovací svíčka pro motor bez dekompresního ventilu má označení N 17C.
Zapalovací svíčka pro motor s dekompresním ventilem má označení D 17YC.