Především s ohledem na bezpečnost práce se strojem se svahová dostupnost pohybuje mezi 7 – 12 stupni. To je dostatečná rezerva, aby nedošlo k jakémukoliv ohrožení obsluhy stroje. Dalším údajem je reálná svahová dostupnost motorů, v kterém dokážou spolehlivě pracovat bez rizika vlastního poškození. VARI, a.s. osazuje všechny své stroje moderními motory HONDA s rozvodem OHC. U těchto motorů dochází k velmi spolehlivé distribuci oleje po celém motoru pomocí ozubeného řemene ventilového rozvodu, který se brodí v olejové lázni. V kombinaci s mazáním rozstřikem je naprosto bezpečná svahová dostupnost motorů HONDA GCV/GSV 30-35 stupňů ve všech směrech, což výrazně převyšuje možnosti motorů s rozvodem SV nebo OHV, které jsou mazány pouze rozstřikem.
V některých technických materiálech firma HONDA dokonce uvádí krátkodobě až 45 stupňů v kombinovaném náklonu. Naše interní testování nezaznamenalo jakýkoliv problém s mazáním motorů i v dlouhodobém náklonu 40 stupňů (sečení dlouhých úseků dálničního náspu). Pokud tedy chcete svůj motor používat v náklonech, dbejte zejména na tyto faktory:
- dostatek kvalitního motorového oleje jakosti minimálně SAE 10W30, doplněného na horní rysku, měřeno v nezašroubovaném stavu.
- pravidelnou kontrolu a výměnu oleje podle odpracovaných motohodin (můžete měřit VARI Power Metrem – dodáván samostatně)
- nastartování a prohřátí motoru na rovině
- během použití stroje ve svahu často měňte náklon (vertikální i horizontální).
Při dodržení těchto zásad vám bude motor HONDA GCV/GSV spolehlivě sloužit i ve svazích a není potřeba používat zastaralé dvoutaktní motory, které z trhu postupně odcházejí. Používejte stroje VARI vždy v rozumných náklonech, aby nebyla ohrožena bezpečnost Vaše i ostatních osob v okolí. Větší náklony, než jsou uvedeny v návodu k používání a na bezpečnostních piktogramech na strojích jsou na plnou odpovědnost a riziko majitele stroje a to včetně případných způsobených škod na majetku či zdraví.