Zde máte několik zásadních rad, které vám ušetří peníze a starosti na začátku nové sezony. Časová náročnost zazimovacích úkonů je minimální a na jaře vám může ušetřit mnoho hodin a kilometrů do servisu.
Velmi důrazně doporučujeme!
Rotační sekačky/bubnové sekačky/mulčovače:
- Vyčištění skeletu a koše od travních zbytků nylonovým kartáčem a vodou, konzervace povrchu konzervačním olejem
- Poslední jednu až dvě nádrže před uskladněním použít alkalické palivo Aspen4, které neobsahuje biosložku
- Úplné vyjetí paliva z karburátoru a nejlépe i z nádrže před zimní odstávkou
- Dobití baterie u strojů s elektrostartem
- Promazání lanovodů a pohyblivých ovládacích prvků stroje konzervačním olejem
- Olej vyměňte až na jaře před novou sezonou
- Uskladnit stroj na suché temperované místo
Zahradní traktory:
Platí pro ně stejné doporučení jako pro rotační sekačky, jen věnujte péči startovací baterii, kterou je vhodné dobít a vymontovat ze stroje a přenést do temperovaných prostor.
Čtyřtaktní pohonné jednotky VARI Systému:
Pokud nepoužíváte pohonnou jednotku celoročně, platí doporučení jako u přípravy motorů na uskladnění stejně jako u rotačních sekaček.
Pokud používáte pohonné jednotky celoročně např. pro přepravu, úklid sněhu, zametání atd., doporučujeme vždy používat čerstvé palivo, nebo ještě lépe alkalický benzín Aspen4, a při odstávkách delších než jeden týden vždy pomocí palivového kohoutu vyjet palivo z karburátoru. Použijte kvalitní celoroční motorový olej pro nízké teploty se širším rozpětím viskozity, minimálně 10W30, který měňte dle doporučení výrobce a najetých motohodin. Při použití pohonné jednotky v kombinaci se sněžnou frézou nezapomeňte vyndat papírovou vložku vzduchového filtru. Na jaře však ji nezapomeňte znovu nainstalovat.
Dvoutaktní křovinořezy:
I zde doporučujeme vyjet palivo z nádrže a karburátoru a nenechávat namíchané palivo s olejem v kanystru na jaro. Palivo přes zimu degraduje a snižují se jeho mazné vlastnosti. Pokud zůstane v karburátoru staré palivo, může dojit ke slepení membrán a poškození karburátoru.
Veškeré doporučení se primárně vztahuje na novější výrobky a motory, které již plní emisní normu Euro2 a Euro5. Chceme vám ušetřit peníze, starosti a čas, protože ultrazvukové čištění je servisní zásah, který je obvykle zpoplatněný. Poškozený karburátor, který se nepodaří vyčistit, se musí vyměnit. Výrobci motorů na tyto díly poškozené biosložkou neuznávají záruku v reklamačním řízení. Uzavření palivového kohoutu a vyjetí paliva z karburátoru vás nestojí nic!
Bubnové sekačky
Travní sekačky
Travní traktory
Křovinořezy
Mulčovače, vyžínače
Multifunkční nosiče
Stavebnicový systém VARI
Tlakové myčky
Elektrocentrály
Čerpadla na vodu
Zametací kartáče
Odstraňovače plevele
Pily na dřevo
Štípače dřeva
Půdní vrtáky
Řada strojů PRO - ADL
VARI powered by EGO
Reklamní předměty
Náhradní díly
Bazar, výprodej
AKU zahradní technika EGO
Elektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevy
Novinky