Zde máte několik zásadních rad, které vám ušetří peníze a starosti na začátku nové sezony. Časová náročnost zazimovacích úkonů je minimální a na jaře vám může ušetřit mnoho hodin a kilometrů do servisu.
Velmi důrazně doporučujeme!
Rotační sekačky/bubnové sekačky/mulčovače:
- Vyčištění skeletu a koše od travních zbytků nylonovým kartáčem a vodou, konzervace povrchu konzervačním olejem
- Poslední jednu až dvě nádrže před uskladněním použít alkalické palivo Aspen4, které neobsahuje biosložku
- Úplné vyjetí paliva z karburátoru a nejlépe i z nádrže před zimní odstávkou
- Dobití baterie u strojů s elektrostartem
- Promazání lanovodů a pohyblivých ovládacích prvků stroje konzervačním olejem
- Olej vyměňte až na jaře před novou sezonou
- Uskladnit stroj na suché temperované místo
Zahradní traktory:
Platí pro ně stejné doporučení jako pro rotační sekačky, jen věnujte péči startovací baterii, kterou je vhodné dobít a vymontovat ze stroje a přenést do temperovaných prostor.
Čtyřtaktní pohonné jednotky VARI Systému:
Pokud nepoužíváte pohonnou jednotku celoročně, platí doporučení jako u přípravy motorů na uskladnění stejně jako u rotačních sekaček.
Pokud používáte pohonné jednotky celoročně např. pro přepravu, úklid sněhu, zametání atd., doporučujeme vždy používat čerstvé palivo, nebo ještě lépe alkalický benzín Aspen4, a při odstávkách delších než jeden týden vždy pomocí palivového kohoutu vyjet palivo z karburátoru. Použijte kvalitní celoroční motorový olej pro nízké teploty se širším rozpětím viskozity, minimálně 10W30, který měňte dle doporučení výrobce a najetých motohodin. Při použití pohonné jednotky v kombinaci se sněžnou frézou nezapomeňte vyndat papírovou vložku vzduchového filtru. Na jaře však ji nezapomeňte znovu nainstalovat.
Dvoutaktní křovinořezy:
I zde doporučujeme vyjet palivo z nádrže a karburátoru a nenechávat namíchané palivo s olejem v kanystru na jaro. Palivo přes zimu degraduje a snižují se jeho mazné vlastnosti. Pokud zůstane v karburátoru staré palivo, může dojit ke slepení membrán a poškození karburátoru.
Veškeré doporučení se primárně vztahuje na novější výrobky a motory, které již plní emisní normu Euro2 a Euro5. Chceme vám ušetřit peníze, starosti a čas, protože ultrazvukové čištění je servisní zásah, který je obvykle zpoplatněný. Poškozený karburátor, který se nepodaří vyčistit, se musí vyměnit. Výrobci motorů na tyto díly poškozené biosložkou neuznávají záruku v reklamačním řízení. Uzavření palivového kohoutu a vyjetí paliva z karburátoru vás nestojí nic!