Všechny VARI výrobky, osazené čtyřtaktními motory od roku výroby 2000 lze bez omezení provozovat s novým palivem E10. U motorů vyrobených před rokem 2000 může docházet ke snížené životnosti gumových dílů a těsnění, protože tyto motory nebyly na palivo E10 testovány.
Doporučení pro všechny typy motorů HONDA, KOHLER, VARI XP140/200 a BRIGGS&STRATTON používaných ve strojích VARI:
- Neskladujte čerstvé palivo po dobu delší než 1 měsíc.
- Skladujte pouze malé množství benzínu.
- Skladujte benzín v čisté, schválené a utěsněné nádobě.
- Skladujte benzín mimo dosah slunečního záření.
- Skladujte benzín v plné nádobě pro zabránění oxidaci.
- Doplňte stabilizátor benzínu do čerstvě natankovaného paliva.
Pro více informací prosím kontaktujte Vašeho AUTORIZOVANÉHO DEALERA VARI. Pro použití tohoto paliva ve dvoutaktních motorech Jikov, kontaktujte výrobce společnost Motor Jikov.
Během použití:
- Používejte benzín, který je méně než 1 měsíc od natankování, nebo palivo ošetřené stabilizátorem benzínu.
- Jakmile ukončujete používání, vždy uzavřete palivový kohout a ponechejte motor běžet, dokud mu nedojde palivo. (Pokud motor palivový kohout nemá, odsajte palivo z nádrže a ponechejte motor běžet pokud nevyjede zbytkové palivo z karburátoru.) Udržujte vzduchový filtr motoru čistý.
Před uskladněním na zimu:
- Vyprázdněte karburátor a palivovou nádrž a prostudujte návod k použití Vašeho motoru pro další informace.
- Sjednejte si provedení „Zimního údržbového servisu“ u Vašeho autorizovaného dealera VARI.
Jak skladovat palivo – údržba vašeho stroje:
- Pro uskladnění benzínu až do 3 měsíců doplňte Stabilizátor do benzínu podle instrukcí jeho výrobce.
- Stabilizátor paliva neobnoví kvalitu starého paliva.
- Na trhu existují různé typy alkylátového benzínu např. ASPEN 4, kterým lze klasický benzín nahradit, vždy prostudujte instrukce výrobce.