Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARIRotavátoryRotavátoryTlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduŠtěpkovače, drtičeŠtěpkovače, drtičeZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Obecné dotazy

prevodovka

Počet příspěvků › 15 | Poslední příspěvek › 7. 12. 2016
jaroslav bejdak
Dobry den chtěl jsem se zeptat zdali vari v budoucnu nebude vyvíjet novu převodovku myslím si ze konkurence je mnohem dál například ze Slovenska
Bronislav Malý
S kterou převodovkou je slovenská konkurence dál?
Jaromír Malich
Tázající se zřejmě asi myslí převodovku, která umí tahat pluh nebo pohánět sekačku. Rád bych k tomu připojil svůj zcela nestranný názor. Já v několika ohledech nevidím toto řešení z pohledu uživatele jako úplně šťastné. Pro orbu potřebuju těžký stroj s velkými koly a nosičem závaží, abych efektivně mohl přenést sílu na zem a kola neprokluzovala. Celou tažnou nápravu můžu tady krásně a během několika vteřin sejmout vyjmutím dvou upínacích kolíků a zaměnit za nože rotavátoru, který má pro kypření i v utužených půdách dostatečnou hmotnost na to, aby mi v terénu ,,neposkakoval" a řádně prokypřil půdu před sázením brambor nebo setím zeleniny na jaře. Naopak, pro sečení je potřeba mít stroj, který má menší hmotnost i kola, ale s dostatečnou šíří pneumatik, aby se například při sečení snáze se strojem manipulovalo například při objíždění stromků a keřů. Pokud používám například sestavu s vozíkem, bleskurychle mám připraveno k práci - z vozíku vlastníma rukama sundám na zem sekačku a převodovku, jedním cvaknutím je spojím dohromady a připojím motorovou jednotku a mohu jít sekat. Považuji za pravdivou formulaci, že kombinace jedné pohonné jednotky a dvou převodovek splňuje zcela protichůdné požadavky ze strany uživatele - na orbu chci pořádný a velký stroj, ale pokud půjdu mulčovat trávu v sadu, se strojem menší výšky snadno zajedu až pod stromy, navíc tady je ta váha, kterou potřebuji při orbě, trochu zbytečná.
jaroslav bejdak
dobry den myslel jsem slovensky agzat má diferencial predni hridel a kuzelovy prevod ale mate pravdu ze ta vaha bude uplne jinde pane Malich dekuji za odpověď hezky den
bikiper
JM, promiňte, ale váš názor a nadšení nesdílím. Internet nám dává možnosti, podívat se i někam jinam na práce na zahradě, nebo poli. Člověk přímo žasne, čím vším provádějí spašku, naši východní sousedé. Najdete tam poučná videa, která u nás neuvidíte. Abyste si nemyslel, že jsem tvrdě orientovaný na východ, tak vězte, že se koukám i na západ, jaké tam dokážou zorganizovat různé soutěže. Kosení trávy, kosení obilí, no a orbu nevyjímaje. Přímo čumím, jak i za těmi nejmenšími mašinkami zůstává dno brázdy čisté, čož je jedno z kriterií i u nás, při soutěži v orbě. Tam by si pluh APH 352, ani neškrtl a ten můj NM1-017 by si vedl jen o maličko líp. A co se týče samotného stroje, traktoru, či tahače, tak se i ze západu dozvíte, že i v třistasedmnátce, také svlékají zuby z ozubených koleček. Myslím si, že třistašestnácka neni žádná výhra. Koupil jsem ten stroj se zpátečkou, s tím, že se výbava doplní o sulku, aby mohla i manželka sekat, byl to velký omyl. Jednak jsou to zbytečně pro mne vyhozené peníze a pro manželku je to velmi složité na ovládáni, vypnout pojezd, aby zároveň nebyl zapnut chcípák, je téměř nepřekonatelná překážka. A to čekání na zastavení rotujícího bubnu, pří řazení P a Z, nebo vypínání a zapínání pohonu bubnu, který neni opatřen brzdou. Zdálo by se, že při malém rozchodu bude stroj velmi pohyblivý, při objíždění překážek, ale skutečnost je trochu jiná. Pevná náprava s malým rozchodem má své velké stíny a bezdušové provedení ještě větší. Plochu, kterou sekám, v žádném případě nemohu srovnávat s tanečním parketem. Na můj pozemek se nastěhovali, snad všichni krtci velkého okolí. Mají tam oproti okolním intenzivně obdělávaným polím, relativní klid. Při jízdě s třistašetnáckou je na překážku každá sebemenší nerovnost a teď si představte louku, kde se na 1m² vyskytuje až osm krtin, Na nějaké obsíkání stromků, nebo čehokoliv jiného „pohyblivým strojem“ se musí zapomenot, protože po několika sečeních, by na pozemku nezůstal jediný stromek. Je třeba lapnout zastřihovací kosu a každý stromeček ručně obsekat. Vlastní kosení pozemku je téměř horror. Je to dlouhá pár metrů široká nudle, kterou můžu objet po délce maximálně 3×. Pak se musí jezdit po pár metrech napříč. Minout nějakou překážku, je brnkačka, proti otáčení stroje o 180°. Než těch cca 1800m² uděláte, tak toho máte plné zuby a ruce týden necítíte. No a řízení stroje pomocí klečí, které jsou umístěné na bloku motoru, který je k převodovce připoután přes dvě pružinky, je „také něco“, s neustále povoleným zajišťovacím šroubem. Odstranit nakosenou hmotu pomocí nástroje, kterému se říká hrábě, je horror ještě větší.
Bronislav Malý
Já vůbec nechtěl a nebudu hodnotit to které technické řešení. Na to snad ani dotaz nebyl. Každé má svoje PRO a PROTI a snad dodnes nikdo dokonalý stroj nevyrobil. Teda pokud vím. Je třeba si vybrat co komu a za kolik vyhovuje a když si vybere špatně, může nadávat především sobě. Jinak teda konstrukce převodovky Agzat? Zeptejte se, nebo Vám zde třeba odpoví, z kterých prken konstrukce se tato převodovka zrodila?
Jaromír Malich
Bikipere, co Vy tímto jednáním sledujete.....Já jsem panu Bejdakovi pouze poskytnul adekvátní odpověď na jeho dotaz. Co se týká Vámi avizovaného svlékání ozubení v převodovce, pak to je nejčastěji způsobeno chybou obsluhy - ono totiž stačí mít pár přátel servisáků, kteří dobře vědí, že lidé se často chovají ke strojům příšerně. Stroje se přetěžují, nemění se olej a to je jen začátek........Pokud Vám nedrží zajišťovací klička pod pohonnou jednotkou, pak jste měl navštívit servis, ale to asi nevíte, že? Pokud si takto připevněnou pohonnou jednotkou poškodíte gufero nebo ložisko pod spojkovým hrníčkem, Vaše smůla, opravu si můžete také platit sám. A přesně takhle dopadne celá řada lidí, kteří nečtou návody a jezdí, dokud stroj jednoduše ,,neklekne".
bikiper
Svým počínáním nic nesledji JM, ale přestal jsem být „nadšencem“ pro tuto značku, přestože její výrobky používám. Důvod je velmi prostý. V době, kdy jsem si pořídil první stroj, jsem neměl žádné zkušenosti a v té době si mohl řádový občan, koupit jen VARI, nebo AGZATA a vlivem dalších okolností, jsem se nepředloženě připoutal k Vari. Můžete namítnot, „tak to prodej“. Nepatřím mezi lidi, kteří vědomě uvádějí lidi v omyl a z toho pramení neochota cokoliv použitého prodat, nebo koupit a u prodeje ještě hrozí jistá nespecifikovaná finanční ztráta. Právě, že velmi pravděpodobně návody znám líp než vy, tak vím co se může stát. Nevím co by mi řekl servis, kdybych jim tam dovezl nákladním taxíkem Varinu, u které se povoluje zajišťovací klička. Nejspíš by si klepali na čelo, když bych se nedíval. To že se povoluje, je docela běžné u všech co znám a vím také co to zapříčiní, stačilo ji jednou půjčt a byla vrácena na vozíku s tím, že nejede. Prvotní příčina, že se povoluje je v samotné konstrukci - kleče, kterými se řídí stroj v plné zátěži, uchycené v bloku motoru a blok motoru drží na převodovkách jen silou vůle s pomocí dvou pérek a zajišťovací kličky. Pak se machruje s centrováním přírub a podobně, tam kde jsou rotční tvary. tak mají jednotivé díly do sebe zapadnout, bez čehokoliv dalšího a musejí být souosé - další konstrukční chyba, nebo záměr, jak plnit vlastní servisy. Sám doporučujete změnu motoru, s tím, že Varina, sice bude mít nižší pojezdovou rychlos, ale o to větší sílu. Máte pravdu, ale jen částečnou, síla na tahu se může navyšovat jen do hranice penosti vlastních součástek převodovky. U GUTBROD, to jejich projektanti vyprojektovali dobře, odzkoušeli, prodali licenci a sami nic ve vertikální konstrukci již nevyrábějí. Pro BM, víme, kde se zrodil AGZAT a také víme, že se páni projektanti v Libicích, pěkně sekli. Můžete hádat v čem. Navíc, při bratrském dělení ministátečku, na mikrostátečky se jaksi zapomělo právně upravit majetkové vztahy a proto je ve východním mikrostátečku tolik falzifikátorů.
Bronislav Malý
Já nemusím nic hádat. Myslím si, že mám celkem slušně zmapované kdy, co, jak bylo, kdo prováděl ověřovací zkoušky, kdo se na vývoji podílel, kdy se v jakém stádiu předalo do výroby, kdo a proč předisponoval výrobu (tehdy), proč vůbec se počítalo se 120mm odstředivou spojkou, samozřejmě ne současného typu,protože ta přenese míň, než součaná osmdesátka, kdo, kde (taky tehdy) vyvíjel motor, který byl primárně určený pro pohon. Ale to se bavíme o sedmdesátých letech minulého století. Povolování "kličky" - existuje způsob nasazení motoru, kdy při zachování určitého postupu se prostě nepovoluje. Proti tomu znám lidi, co tu kličku vůbec neuznávají, je tam kničemu a používat ji nehodlají. Ovšem jen do doby, kdy se rozpadlo horní uložení ložiska obzvláště v Al horním dílu, kdy nejde jen o gufero a ložisko, to by byla malina ale zničené celé to uložení ložiska, kdy uznaná oprava je snad už jen výměna dílu. Víc k tomu nemám.
bikiper
BM, v návodu je napsáno: „V horní části tělesa skříně je vytvořena příruba, do níž se nasazuje jednotka motorová. Tato se na skříni zajistí dvěma rychloupínači a čep na konzoli říditek se zajistí utažením kličky“. A jestliže dotažení kličky se musí provést zvláštním způsobem, je buď váš výmysl, nebo velmi hrubý nedostatek ze strany VARI. Jestliže to neni váš výmysl, měl byste na tento fakt upozornit firmu a ta by to měla trvale vyvěsit na svých stránkách, protože Varin běhá po světě spousta. Pro firmního blogera, to nebude nic nemožného.
Bronislav Malý
Nic si nevymýšlím, ale to máte fuk. Prostě jsem přišel na to, "jak na to", nebo jak se říká, co to chce. Vy jste především svojí špatnou volbou schopen z toho obvinit celý svět a nejbližší planety sluneční soustavy. Ale je zde spousta spokojených uživatelů, kterým bylo jasný co kupují, vědí co od toho mohou očekávat a vlastně se ničemu nediví. Ano, kdo má jaké nároky, může volit podle toho i stroj. Nikdy zde nikdo nenapsal, že "Jedině Vari". Firemní bloger jsem jen do té míry, že jsem ochoten se veřejně podělit s tím, co jsem si vyzkoušel. Nikdy nepopisuju, co jsem neměl v ruce. Kdo co si z toho psaní odnese, je jen na něm. Nakonec to máte určitě načtené, tak co je na tom zaujatého? Začínám mít pocit, že si myslíte, kdo ví co z toho nemám. Nic a nehodlám to dál obhajovat. Mě by ani nenapadlo dotazovat se, co to třeba máte za ženskou vyfocenou snad ve spodním prádle či zácloně či co, nohy do šňůry a ještě na sněhu - ledovci, nebo kde. Máte nějakou smlouvu s gynekologickou ordinací? Vidíte, moc příjemný Vám toto asi taky není, že? Taky se mi nepodařilo najít jediný Váš pozitivně laděný příspěvek ať už kdekoli a na cokoli k čemu si myslíte, že máte co říci. Vždy a všude končíte v konfliktu s jinými přispěvateli. No a případný Váš prodej techniky? Je běžné, že lidé prodávají a kupují použité zboží. Vaše vymyšlené předsudky na toto téma jsou zcela mimo. No a když zde byla řeč o Agzatu. Je třeba si také uvědomit, že ona nevyslovená převodovka s motorem Honda stojí přes 64.000kč. Pak je třeba se rozhodnout, jestli to za ten "rozdíl" stojí.
Ondřej Vrzal
Pánové snad mi dovolíte, "mladému soplákovi" se zapojit do diskuze. Agzat do vozíku a do orby jistě super (bavíme-li se o TOP verzi s diferenciálem) nemusím se drbat s volnoběžkami, využívám diferenciálu. Ale co dál?! Když chci rotávátorovat, potřebuji další převodovku protože rotavátor co se připojuje k hlavní skříni se točí proti směru otáčení kol a to je jaksi špatně funkční (kdo ví o co jde v praxí prostě ví) a nebo jinou převodovku k tomu. Když třeba v mém případě chci čerta (vyorávač brambor) musel bych dodělat SÁM převodovku aby mi fungoval jak má. Oborávání brambor? Zase ta samá jiná převodovka jako pro rotavátor. Sečení či něco jiného s vývodem? Super ale vše na pojezdové závislosti. Zastavím a nástroj se mi netočí? K čemu to? Sám vím že když je hodně trávy, zlatá BDR-600.4 u které si vypnu pojezd, sekačka se rozběhne a jedu dál. To samé u DSK-316.1PSVN +OP1.2 Taky potřebuji kolikrát hnát nástroj bez toho aby stroj jel. Abych měl vše podle představ tak bych musel mít Agzat převodovku do vleku + polní práce, DSK-317 do rotavátoru a DSK-316 do pohonu aktivního nářadí a to už jsem finančně někde jinde. Vari není TOP, to nejsou ani stroje o několik řádů výše, je to jen kompromis a na každém záleží co si zvolí. PS: Mně osobně se klička nepovoluje DSK-317 (1993) +PJCGV190 + PJXP-200 + T-20/SA + DSK-316.1PSVN + BDR-600.4. Dvoutaktní DSK-317 z roku 1993 od roku 1995 funguje se čtyřtaktem zcela bez problémů a to třeba vozík mám dělaný větší než je originál Vari a vozím na něm víc. To máte jak s autem či úplně jiným strojem, když se k tomu někdo chová jak prase tak stroj nevydrží. Vím o čem mluvím, jsem konstruktér z povolání, ikdyž začínající. To je můj názor na problematiku. Pěkný den všem :-)
bikiper
Spousta spokojených uživatelú je nejspíše jen pro, že je jim celá řada věcí fuk a marketing toho dokonale využívá. Nepatřím mezi lidi co na všechno dokážou jen kývat, šmírovat a sklouzávat k vulgárním invektivám. Kdybyste byl aspoň trochu slušný člověk, tak tu nebudete zatahovat skoroporno s gynekologií a místo toho zveřejnil co to chce. No a mohl byste mi vytknout něco v tom smyslu, že něco popisuji, co jsem neviděl, či neměl v ruce. V nějakém konfliktu můžu být jedině s přispěvateli, kteří jsou vám rovni, přece nebudu jásat nad celou hromadou nepravostí, výmyslů, nebo lží, abych se vám ve vašem šmírování zavděčil.

Dobrý den pane Pala (bikipere), již v minulosti jsme vám nabízel, že si vezmeme zpět všechny vaše výrobky VARI, které vlastníte, za plné pořizovací ceny a tato nabídka platí stále. Opravdu nestojíme o zákazníka Vašeho typu, kterému vadí snad úplně všechno, od návodu počínaje, přes funkčnost, kvalitu práce, až po celkovou koncepci stroje konče. VARI není dokonalá technika, má svoje  limity, ovšem v dané cenové kategorii nabízí víc než ostatní, a proto je tak oblíbená. Byl bych rád, abychom se takto domluvili a s radostí budu sledovat, jakou jinou značku si zakoupíte, budete používat a snad budete i spokojený. Vím, kde bydlíte, vím kdo jste, stačí říct, že souhlasíte a přes ostravskou pobočku zařídím vše potřebné. Pokud tuto nabídku nevyužijete a budete i nadále psát to, co píšete, jen potvrdíte jednu jedinou věc, že VARI není tak špatné, jak píšete a Vás baví pouze prudit ostatní a diskutovat. S pozdravem Tomáš Belinger

Některé příspěvky byly smazány z důvodu porušení některého z pravidel diskusního fora.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.