Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARITlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaPůdní vrtákyPůdní vrtákyVARI powered by EGOVARI powered by EGOReklamní předmětyReklamní předmětyNáhradní dílyNáhradní dílyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Technické a servisní dotazy

těžké ovládání v kloubu závěsu

Počet příspěvků › 11 | Poslední příspěvek › 6. 4. 2021
Josef Járos
Při otáčení s vozíkem je nutné použít velkou sílu,v čem je problém,kloub jsem namazal vazelínou a přesto je nutné použít velkou sílu.Je to běžné nebo jde o nějakou technickou vychytávku.
Jiří Pala
Musíte také udat o kterou soupravu, nebo stroj jde.
Bronislav Malý
Problémů může být několik. Jeden z nich - jak jsou nastaveny volnoběžky v kolech? A obecně platí, že se strojem v tahu jde zatáčet tíž než když se před manévrem odlehčí ubráním plynu. To ale platí jen za jízdy.
Jiří Pala
Velmi pochybuji, že nějaké ubrání plynu něco odlehčí. Šachovat plynem šlo v jisté míře u dvoutaktu, u čtyřtaktu bych toho šachistu chtěl vidět. Musíte si také uvědomit, že při těchto rychlostech, kterých s tímto strojem lze dosáhnout, je setrvačná síla, téměř nulová. Toto by mohlo platit jen při jízděs kopce.
Bronislav Malý
I při daných rychlostech má naložený vlek jakousi setrvačnost a funguje to. Je třeba to vyzkoušet, pak hodnotit. Prostě já nepochybuji - já vím.
Jiří Pala
Když víte, tak mi zkuste vysvětlit, proč si někdo dovybavil svou soupravu, něčím, čemu se říká posilovač řízení. Když jsem na to narazil, tak jsem nepředpokládal, že někomu jinému, obtížnost řízení bude také proti srsti a proto to nemám v záložkách. Pro vás určitě nebude problémem, při vašich schopnstech si to dohledat na některém portálu.
Josef Járos
Jde o vari system s valníkem, při zatáčení je nutno používat velkou sílu,proč.
Jiří Pala
Pane Járosi, abyste zahl na některou stranu, tak musíte kolu na vnějším rádiusu, přidat. To co dělá diferenciál v autě, vy musíte udělat rukama, protože kolo na vnitřním radiusu zatáčky jede pořád stejnou ryclostí. Čím větší náklad, tím větší sílu musíte vynaložít, aby vnější kolo, předbíhalo vnitřní, ale pokud jedete s palci v poloze závěrné, tak se neni o čem bavit, protože jste to nenapsal.
nexen (cz)
Dobrý den, chtěl bych oživit tento příspěvek protože mám stejný dotaz a nebyl tu tak nějak zcela zodpovězen. Takže mám DMJ-315 s T20 a při jízdě s vozíkem (original terra vari) jde obtížně zatáčet. Stroj mám chvilku a tak se zatím seznamujeme a zajímalo by mne zda je to prostě specifikum a nebo zda jsou nějaké fígle jak si řízení ulehčit. Zkoušel jsem různě kombinovat palce v kolech, ale nepřineslo to žádný uspokojivý výsledek (pro mě). Nejpřívětivěji mi vycházelo nastaveni kdy jsou kola v záběru pro jízdu do předu a pro zpětný chod jsou volnoběžně. Při tomto nastavení je zatáčení celkem snadné, ale nemohu pak brzdit motorem případně rychle měnit směr jízdy, např. při otáčení se na malém prostoru. Mohu samozřejmě brzdit vozíkem, ale na nemožnosti rychlého využití zpětného chodu to nic nemění. Čiliže mi z toho vychází, že kola musí být prostě "zamčena" v obou směrech pak je, ale zatáčení značně obtížné obzvláště při přejezdech po asfaltu. Můj dotaz tedy zní je to prostě standard a nebo ještě dělám něco špatně? Případně existují nějaké figle jak si pomoci? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

zde posílám odkaz, který Vám jistě pomůže : https://www.vari.cz/rady-a-navody/rady-do-zahrady/nastaveni-sestavy-dsk-317-s-namontovanou-taznou-napravou/art:25/

Hezký den Lukáš Svoboda

nexen (cz)
Perfektni. Dekuji.

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni.

TECHAGRO Brno

Datum: 7. 4. 2024
Místo: BVV Brno, Výstaviště 405/1

Více