Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARIRotavátoryRotavátoryTlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályŠtěpkovače, drtičeŠtěpkovače, drtičeZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaKompostéryKompostéryReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobků
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

PJXP200

Pohonná jednotka PJXP200 s novým čtyřtaktním motorem VARI XP-200 je určena pro převodové skříně VARI a pro přímo připojitelné stroje VARI.
Dostupnost Do 3 dnů od objednání

Popis produktu

Čtyřtaktní OHV motor o obsahu 196 ccm s litinovou vložkou válce je spolehlivým srdcem malotraktorů VARI.

VÝHODY

  • ekologický 4-taktní motor VARI XP-200
  • nízká spotřeba paliva cca 0,8 l/hod
  • emisní norma Euro2
  • snadné startování
  • litinová vložka válce
  • vysoký krouticí moment přes 10 Nm
  • nová příruba a řídítka o průměru 25 mm
  • integrovaný antivibrační systém
  • řídítka nastavitelná výškově a stranově z místa obsluhy
  • automatická odstředivá spojka 80 mm
  • hmotnost 23 kg
Motory VARI XP-200

Motory VARI XP-200

  • vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem OHV
  • obsah 196 ccm, krouticí moment 10 Nm
  • litinová vložka válce
  • nízká spotřeba cca 0,8 l/hod
  • nízké emise (splňuje Euro2)
  • cenově dostupné náhradní díly
  • snadný start
Více o motorech VARI XP-200

Technické parametry

Dostupnost Do 3 dnů od objednání
Nastavení řídítek výškově a stranově 
Výkonová třída 6 HP / 10 Nm 
Vložka válce ano 
Rozvod motoru OHV 
Garantovaná svahová dostupnost 20° 
Objem motoru 196 cm3
Typ spojky odstředivá 80 mm 
Hmotnost 23 kg
Objednací číslo 4427 
EAN 8591039060650 

Dokumenty

PJXP200 (Prohlášení o shodě) PJXP200 (Prohlášení o shodě) 158,4 kB Stáhnout
PJXP200 (Návod k používání) PJXP200 (Návod k používání) 2,3 MB Stáhnout
Motor VARI XP-200 (CZ+SK) (Návod k používání) Motor VARI XP-200 (CZ+SK) (Návod k používání) 4,6 MB Stáhnout
Montážní návod řídítka GLOBAL Montážní návod řídítka GLOBAL 595,4 kB Stáhnout

Související produkty

Diskuze k produktu

Ondřej Vrzal
Dobrý den, slyšel jsem že je dobré tyto motory zabíhat, protože v továrně běží jen chvilku. Co je na tom zabíhání pravdy? Je to jenom plk lidí co tento motor neuznávají a nebo je to pravda? Jak zaházet s novým motorem aby co nejvíce vydržel a podával nejvyšší výkon? Děkuji za odpověď S přáním hezkého dne Ondřej Vrzal

Dobrý den, děkuji za dotaz. Moderní motory dle instrukcí výrobců již není potřeba nijak zabíhat. Přesto však z letitých zkušeností doporučuji následující: velmi důležitá je první výměna oleje, která je doporučena po prvních 5 hodinách, dojde k pročištění motoru od drobných nečistot, které mohou vzniknout při výrobě. Dále je pro dlouhou životnost motoru nezbytné olej měnit minimálně jednou za rok a to i když motor nenaběhá předepsané hodiny. Důvod je prostý: motorový olej má tendenci vázat vodu ze vzdušné vlhkosti a především přes zimu, kdy je třeba skladovaný v netemperovaných prostorech, dochází k postupnému znehodnocování mazacích vlastností oleje. Předposledním doporučením je nechat  motor před zátěží chvíli prohřát, aby měl optimální provozní teplotu, stačí 4 až 5 minut. Toto doporučení je důležité především v zimě, protože vzduchem chlazené motory se v nízkých teplotách pomalu prohřívají. Posledním doporučením je použití kvalitního motorového oleje. Osobně doporučuji použít pro celoročně používané motory polosyntetické oleje klasifikace 10W-30 nebo 10W-40. Pro zimní provoz v teplotách pod bodem mrazu pak doporučuji používat plně syntetické oleje specifikace 5W-30. Minerální oleje klasifikace SAE 30 pro celoroční provoz nedoporučuji. Věřím, že při dodržování těchto jednoduchých zásad váš motor bude sloužit po mnoho let k vaší plné spokojenosti. S pozdravem Tomáš Belinger

Oto Váhavý
Dobrý den na loni zakoupeném stroji mi praskly na spojce tažné pružiny. Je nutné stroj vozit do servisu celý, nebo je to možné vyřešit korespondenčně, když váha i rozměr pružin odpovídá možnosti zaslání listovní zásilkou (obyčejný dopis za "B známku")? Kolik stojí samotné pružiny i s poštovným a balným, k rozvaze, že pokud by pro mne bylo levnější koupit díly bez uplatnění záruky oproti nákladům na dopravu celého stroje (zpravidla cesta tam a zpět 1× pro předání +1× pro převzetí = 4×45 km).

Dobrý den,

určitě nebude problém Vám zaslat nové pružiny spojky. Prosím o zaslání Vaší celé poštovní adresy včetně telefonického spojení na e-mail: svoboda.l@vari.cz . V případě, že pružina spojky Vám praskne opakovaně, doporučuji navštívit servis a nechat si provést kontrolu celé odstředivé spojky.

Hezký den Lukáš Svoboda

 

Milan Vobruba
Dobrý den, je třeba pro seřízení motoru XP 200 mít motor osazen na převodovce nebo stačí servisu přípravek, stolice na upnutí motoru? Děkuji. Vobruba.

Dobrý den,

každý autorizovaný servis VARI  je vybaven seřízovací stolicí či zkušební převodovkou na zdárné odzkoušení a seřízení pohonné jednotky.  Stačí tedy do servisu dopravit pouze kompletní pohonnou jednotku ( tedy včetně vodících rukojetí ).

Hezký den Lukáš Svoboda

Milan Vobruba
Dobrý den, velmi děkuji za odpověď a ještě se prosím zeptám zda tato firma je autorizovaný servis? Předem děkuji. Vobruba Nářadí-zahrada Škroupova 556 53701 Chrudim

Dobrý den,

seznam autorizovaných servisů VARI v lokalitě, kterou uvádíte, naleznete zde : http://www.vari.cz/kontakty/prodejci/?form%5Bstate%5D=&form%5Bdistrict%5D=&form%5Bname%5D=&page=3  Společnost Nářadí Vobruba není autorizovaným servisním místem VARI.

Hezký den Lukáš Svoboda

 

Karel Machalíček
Dobrý den, v návodu k jednotce se píše i o variantě s elektrickým startérem. Prodáváte i tuto variantu? Osobně to považuji za velkou výhodu, protože pro starší lidi je startování ručním startérem problematické. Např sekačka Husquarna má takovouto variantu (s akumulátorem, který se nabije jednou za čas) a je pro mé rodiče velmi výhodná.

Dobrý den,

čtyřtaktní motor XP-200 není v současné době vybaven elektrostartem. Mohu Vás ovšem ujistit, že tento motor má opravdu lehký a jednoduchý start, jak pro ženy, tak i pro starší zákazníky.

Heký den Lukáš Svoboda

 

Jaroslav Bobek
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na použití motoru xp-200 s mulčovačem tajfun 52. Konkrétně by mě zajímalo jak dlouho bez přestávky můžu mulčovat s touto sestavou nově vzrostlou trávu někdy i hustší zejména na jaře, aby to neohrozilo motor, který se při této činnosti dost zahřívá?( zejména příruba mezi motorem a spojkou a poměrně vysoká teplota oleje motoru) A jak dlouhé pauzy dělat? V návodu k motoru xp-200 se píše, že z hlediska hluku a vibrací by se měl motor používat max. 20min. v kuse a potom by měla následovat 10min. přestávka (platí pro obsluhu stroje). Nikde jsem se však nedočetl, jak je to z hlediska stroje! Děkuji předem za odpověď.

Dobrý den, není vydáno žádné doporučení ani omezení pro stroj. S pozdravem Tomáš Belinger

Jaromír Malich
Obrázek k příspěvku od VARI (18. 8. 2016, 16:26)
Tajfun-52 jsem s motorem XP-200 řádně odzkoušel minulý týden a není třeba mít obavy. Jediné, co bych asi řešil, pokud je třeba sekat větší plochy se značným množstvím stařiny nebo husté trávy, je třída oleje. Používám Mogul Alfa 4T 10W-30 a pokud by jste měl snad spadeno na časté použití v takovém porostu v sezoně, určitě používejte olej Honda 10W-40 s vyšší teplotní třídou, pak nehrozí, že by se olej při vyšších teplotách spékal nebo vytvářel jinou neplechu. Motor je bez diskuze - startuje hned a do práce se vrhá jako ďas :-) Co se týká práce, při mulčování jsem vždy hodinu pracoval a pak nasadil deset minut přestávku na odpočinek, dolití paliva atp. Stařinu to pokosí i s výškou ,,po kolena", ideální výška čerstvé trávy při mulčování je tak 30-50 cm v závislosti na hustotě. Pro nadšence přidávám foto z terénu .
bikiper
Pane Bobku, je to sice trochu pozdě, ale přeci. Pracovní cyklus z hlediska stroje, je dán strojem samotným, či jeho částmi, nebo příslušenstvím. Tady je cyklus dán objemem integrované nádrže, její objem cca o,9l, vám dává pracovní cyklus motoru. S tímto množstvím paliva, budete jezdit slabou hodinku. Protože jste zodpovědný a opatrný člověk, počkáte, až motor vychladne a teprve pak doplníte palivo. Nevěřte tomu co píše JM. Ještě jsem neviděl ani jeden motor, který by se sám od sebe vrhal do práce, jako ďas. Vždy to bude obsluha, která určuje nasazení, ale může být omezována samotným strojem, potažmo jediné pojezdové rychlosti, kterou nemůže v žádném případě změnit. Jede stejnou rychlostí, ať seče starou buřinu, případně prorostlou náletovými dřevinami, či je pěknou travičku, která má na výšku jen patnáct čísel.
Rudolf Kuběna
Dobrý den, při startování pohonné jednotky (v létě i v zimě) dochází zprvu k "houpání" otáček motoru, i když je plyn nastaven na plný chod. Je to běžný jev? Děkuji za odpověď i případnou radu co s tím. RK
Jaromír Malich
Tohle dělají běžně snad všechny moderní čtyřtaktní motory - je to z toho důvodu, že i při použití nastřikovače paliva nebo sytiče při studeném motoru může palivo mírně kondenzovat na stěnách pístu a válce a tudíž se motor může tvářit, jako by zpočátku neměl dostatek paliva. K tomu všemu jsou dnešní motory ,,přiškrcené" dle příslušného emisního předpisu.....Pokud houpání po mírném zahřátí ustane, pak to není nic, co by Vás mělo znepokojovat. Když ale motor začne houpat otáčkami i za tepla, pak je na vině často prostě jen nekvalitní benzín. Podobný problém jsem řešil já, kdy pomohlo prosté vypuštění benzínu Natural 95 (rovnou jsem odkalil i palivovou cestu vč. karburace a vyčistil hlavní trysku) a jeho nahrazení 100 oktanovým palivem, se kterým mám jen ty nejlepší zkušenosti.
bikiper
Houpání otáček určitě není běžný jev pane Kuběno. Když jsem začal šilhat po čtyřtaktu, tak jsem nasával každé písmenko o těchto motorech. Tak jsem se tady dočetl, že tyto motory se vyznačují velmi klidným kultivovaným chodem! Houpání zapříčiňuje nedostatek v autoregulaci otáček. Chce to „dobrého“ servismana, nebo se spokojit s tímto nedostatkem.
Juraj Škríp
Obrázek k příspěvku od VARI (17. 12. 2016, 17:28)
Dobrý deň chcel by som sa spýtať ako ste prišli k výkonu 6HP keď uvádzate v prehlásení o zhode že motor má 3,6KW. Motory honda GCV160 (4,1KW) a Honda GCV190 (4,8KW). z toh vyplýva že je to najslabší motor na vari.
Jaromír Malich
Dobrý den. 6 HP je maximální dosažitelný výkon motoru, který se udává při 3600 ot./min. Stejně tak je tomu u výkonu obou motorů Honda, které uvádíte ve Vašem příspěvku výše. Motorová jednotka PJXP -200 je reálným výkonem 3,6 kW výše než PJ GCV160, která má 3,3 kW. Oba tzv.provozní čisté výkony jsou uváděné při reálném použití při namontovaném čističi vzduchu a sériové výfukové soustavě, stanovení určuje norma SAE J1349. Laicky napsáno, motory jsou z výroby nastaveny na nižší otáčky než 3600 ot./min., proto je uváděný čistý výkon o něco nižší než maximální. Mnohem důležitějším parametrem z hlediska využitelnosti motoru pro různé práce , je hodnota točivého momentu. Čím je tato hodnota vyšší, tím motor pracuje s větší lehkostí a nižší spotřebou pohonných hmot. Motor XP-200 mohu zcela a s klidným svědomím označit za zlatou střední cestu, neboť svým projevem zapadá mezi motory GCV 160 a GSV 190.
Juraj Škríp
Ďakujem za vysvetlenie je to veľmi mätúce keď človek nájde vždy iné hodnoty pri iných normách a potom sa nevie rozhodnúť. Po tomto vysvetlení som sa uistil že motor PJXP200 bude pre mňa tou správnou volbou.
Vítězslav Soukup
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jestli se dá použít do motoru PJXP-200 olej 5W30 nebo 5W40. Děkuji.

Dobrý den,

ano, Vámi uváděný olej je možné použít do motoru XP-200. VARI doporučuje do motoru XP-200 motorový olej 10W30 API SJ.

Hezký den Lukáš Svoboda

Pro účast v diskuzi musíte být přihlášeni