Zpět Produkty
Bubnové sekačkyBubnové sekačkyTravní sekačkyTravní sekačkyTravní traktoryTravní traktoryKřovinořezyKřovinořezyMulčovače, vyžínačeMulčovače, vyžínačeMultifunkční nosičeMultifunkční nosičeStavebnicový systém VARIStavebnicový systém VARIRotavátoryRotavátoryTlakové myčkyTlakové myčkyElektrocentrályElektrocentrályČerpadla na voduČerpadla na voduŠtěpkovače, drtičeŠtěpkovače, drtičeZametací kartáčeZametací kartáčePily na dřevoPily na dřevoŠtípače dřevaŠtípače dřevaReklamní předmětyReklamní předmětyBazar, výprodejBazar, výprodejArchiv výrobkůArchiv výrobkůAKU zahradní technika EGOAKU zahradní technika EGOElektrické vozíky a skútry SELVOElektrické vozíky a skútry SELVO
Akce, slevyAkce, slevyNovinkyNovinky

Motory VARI XP-200

Motory VARI XP-200 26. 3. 2015

Již několik let osazujeme stroje a pohonné jednotky VARI také vlastními motory VARI XP-200, které se mezi uživateli staly velmi populární a těší se veliké oblibě.

Motor VARI XP-200 je vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem OHV. Díky zdvihovému objemu 196 ccm, krouticímu momentu 10 Nm a především litinové vložce válce se jedná o velice dobrý, spolehlivý a výkonný motor. Nízká spotřeba cca 0,8 l/hod, nízké emise (splňuje Euro 5), cenově dostupné náhradní díly a především snadný start. To vše jsou přednosti motoru VARI XP-200.

První rok uvedení do sériových strojů VARI proběhl v sezoně 2014, kdy se motor VARI XP-200 objevil nejprve na bubnové sekačce Agatha a v pohonné jednotce VARI. Reálné podmínky provozu, a především velmi pozitivní odezva z řad zákazníků, mechaniků i prodejců nám daly dostatečnou jistotu o správnosti tohoto kroku. Za první rok jsme uvedli 1.500 ks těchto motorů na český trh, což je skvělý výsledek. V roce 2015 jsme pokračovali v popularizaci tohoto motoru, díky čemuž v dalších letech jeho prodejní čísla rostla. Podařilo se nahradit veliké množství starých "čmoudících" dvoutaktních motorů za nové moderní čtyřtaktní motory VARI XP-200 a snížit ekologickou a emisní zátěž. Na přelomu let 2019/20 vzrostl počet vyrobených motorů VARI XP-200 téměř k 50.000 ks, a to především díky veliké spokojenosti uživatelů, kteří si stroj s motorem VARI XP-200 pořídili. Nejvíce je motor VARI XP-200 zastoupen v pohonných jednotkách VARI systému. Uživatelé nejvíce oceňují jeho sílu a spolehlivost, procento reklamací je mizivé.

Netajíme se zemí původu. Věřte nám, že jsme dlouho a opatrně vybírali mezi opravdu nejlepšími výrobci. Naše volba padla na firmu Zongshen z Chonqingu, která patří mezi tři první největší výrobce spalovacích motorů a motocyklů v Číně. Profesionální přístup, odpovědnost při vývoji, špičkové technické vybavení a dodržování světových standardů při vývoji a výrobě jsou zárukou kvality a spolehlivosti.

K jeho zavedení do strojů VARI vedla dlouhá cesta a více než tři roky pečlivého ladění a testování ve všech možných situacích. Společně s techniky výrobce motoru jsme ho naladili tak, aby přesně vyhovoval specifickému použití na strojích VARI. Zvláště důležité bylo optimalizovat motor pro pohonné jednotky VARI s odstředivou spojkou. Požadavky stabilního chodu v otáčkách pod 1700 ot/min a především lineární zátah až do maximálních otáček 3600 ot/min si vyžádaly řadu specifických úprav na karburátoru, zátěžového regulátoru, ale i na mechanických komponentech motoru. Důležitým faktorem je i dosažení klidného chodu motoru v celém režimu otáček, který zaručuje vyvažování klikového hřídele u každého motoru.

Rozhodně jsme se tedy při rozhodnutí montovat nový motor do našich strojů neřídili obecným pravidlem – vezměte čínský sériový sekačkový motor, nainstalujte ho na svůj vyzkoušený základ a máte prodejně úspěšný a cenově dostupný stroj. Zavedení motoru VARI XP-200 je pro nás velká zodpovědnost ke všem zákazníkům VARI jak teď, tak i do budoucna. Je to motorizace, se kterou počítáme po řadu let. Proto jsme zavedli i další její modifikace, jako např. Nový motor VARI XP-140 = malý profík použitý na ocelovém kartáči B-35 VEDEX a rotačním kypřiči VARI KF-140.

V roce 2020 došlo k inovaci motoru VARI XP-200, nyní nově označen jako VARI XP-200A, který je zkostruován tak, aby splňoval novou přísnou emisní normu EURO 5. Motory spolu nemají společné díly, při servisu a nákupu náhradních dílů je tedy potřeba uvádět přesné označení motoru.

Hlavní rozdíly viditelné na první pohled:
- VARI XP-200A (Euro 5) nemá pumpičku pro nástřik paliva. Má mechanický sytič na páčce plynu, výfuk krytý pozinkovanou mřížkou

Připravili jsme pro Vás malý foto seriál z výroby motoru VARI XP-200. Každý motor je zkoušen, zatěžován a kontrolován v každém stupni jeho montáže. Každých 20 vteřin z výrobní linky vyjede nový motor, který putuje právě k Vám.

Podívejte se, jak se rodí novodobé srdce strojů VARI.